Minu Uni nägi unes - 09.08.2015

Et kuidas nende suundadega unes on?
Kas parem on ikka parem? Või ehk hoopis vasak?
Ja kas otsa ringi keerates keeravad suunad siis "õigeks"? Või...?

Selline aruletu hiljuti:
… lähen nagu midagi tooma …
Astun pikka, mitmest majast koosneva ehitise serva mööda …
Aga siis peaksin keerama ümber nurga. Ja vaatan, et ehitis muudkui jätkub. Ja ma ei näe ühtegi tuttavat kohta. Otsustan tagasi pöörata.

Astun siis tagasi.

Aga nüüd on ka siin asjad muutunud.

Astun mitmest toast läbi. Mõtlen, et välja viivad uksed jäid enne paremale. Kas siis nüüd, kui ringi keerasin, peaksid need jääma vasakule, või on see ka unes teistpidi?

Siis on ühes toas uksed mõlemal pool. Vasaku (või parema?) ukse juures askeldavad tõmmud noored mehed. Nagu teaksid, et olen segaduses. Juhatavad mind nendepoolsest uksest välja.

Ukse taga on kõrgete astmetega lai trepp. Hakkan neid astmeid pidi alla minema. Sedamööda, kuidas
allapoole jõuan, saan aru, et siin on olnud suur, läbi mitme korruse punastest tellistest ahi. Ja veel suurem korsten. Ja trepp lõpeb selle ahju nõgises põhjas. Ja näen, et otse ees on kõrgem sein, millest ma üle ei saa. Aga kõrval on ahju sakilised siseseinte jäänused.

Lisan hoogu, hüppan ühele seinale, siis teisele, ja juba üle viimase seinajupi välja rohelisse.
Ees on lage ala, eemal tumedam hämar mets, ja metsa kohal paistab kaugemal oleva linna hele kuma.

Panen selle metsa poole jooksma.

Ja mõtlen ikka une-maailma suundadele. Et mismoodi nendega on? Et kui ma unes otsa ringi keeran, kas siis suunad ka muutuvad, või jäävad need samaks?

Otsustan, et metsani jõudnud, keeran ikkagi paremale ja võtan suuna teisele poole seda ehitist – õige suund peaks ikkagi jääma sinna. Ja ma ei tulnud ju nii kaugele nagu see linn metsa taga paistab olevat. Ja kindlasti ei tulnud ma läbi metsa!

Kommentaarid